Uživatel nepřihlášen
GAMES21c.
RSS kanál blogu
Píše: Alex6565 - Rubrika: Blogy
Blog nevyjadřuje názor redakce Zing, více zde.
GAMES21c.

Je Mass Effect 3 důstojné zakončení série?

Sobota 14.4.2012 08:53 - Autor: Alex6565
To se mi líbí

Je Mass Effect 3 důstojné zakončení série? Hra na kterou čekali miliony lidí, hra kvůli které byly miliony lidí ochotny utratit své peníze a nelitovat toho . Hra která změnila svět. Tak dlouho jsem na ni čekali a potom k nám konečně přišla. Vzpomeňte si na své pocity když jste ji poprvé drželi v ruce, když jste ji po prvé spustili v PC, PS3 nebo Xboxu 360. Všechny nás spojuje jedna věc a to je nikdy nekončící láska k nádhernému universu ve světě Mass Effect. Hru jsem dohrál několikrát aby byla recenze co nejvíce objektivní a mě neunikla žádná ani ta nejmenší vada nebo klad. Tak se pojďme pustit po stopách commandera Shepparda.


Nejdřív se podíváme na obsah celé hry. Jako první se vám zobrazí menu a samozřejmě si vybereme nová kampaň, čeká na nás opravdu veliká záplava nastavení, ale nečekejte nějaké nastavení ovládání nebo tak, jako první si zvolíme jestli chceme být žena či muž.Bohužel čekal bych že si s tím bioware trochu pohraje a rozliší od sebe obě pohlaví. Ale bohužel prožijete to stejné ať hrajete za ženu či muže. Například když commander sheppard mlátí v hangaru s nabušeným Jamesem Vegou, všechno je v pohodě. Horší je když se s ním pere ženská verze, celé to působí hodně směšně, opravdu hodně, ale to je jen malý detail.  Následně vzhled a jméno. Ne každý chce být přece Commander Sheppard.Ale jediné co se dá změnit je křestní jméno, příjmení zůstává stejné naštěstí. Dovedete si představit že by zemi zachraňoval třeba Super Mario nebo Velká bublina??  Následuje výběr třídy. Ohledně tohoto se nic nezměnilo, ale upozorňuji vás, s výběrem si dejte opravdu záležet. Někomu vyhovuje více biotických schopností jako má adept, někdo radši obyčejného vojáka, dále zde jsou vanguard, sentinel, inženýr a infiltrátor, všechno při starém. Zkrátka je z čeho vybírat. Hodně důležité je také vybrat jestli chcete aby vás provázela Ashley nebo Kaidan. Pokud jste exportovali savy z ME2 máte vystaráno, ale pokud ne tak vás čeká zajímavý výběr. Následuje další vybírání různých už méně podstatných věcí, jako je třeba váš původ.


A vrháme se do hry, jsme na zemi a čeká nás zajímavá diskuze, když v tom zaútočí reapeři a vy se snažíte utéct na místo kde vás má vyzvednout SR-2 Normandy, trošku se seznámíte se svými schopnostmi a některými zbraněmi. Ve hře je opět pět tříd zbraní, od každé je tu nějakých 5 a více kousků takže jich hodně přibylo zastřílíte si z pistolemi, samopali, brokovnice, ú.puškami a o.puškami. Zkrátka co se týče zbraní vše při starém. Nové zbraně objevujete na svých misích, ale některé si můžete také koupit a vylepšování zůstává také. Nové zbraně a doplňky stejně jako brnění, modely lodí, rybičky a hromadu dalších zbytečností si můžete koupit jak na Normandy tak i na Citadele. Ale počítejte s tím že na Normandy je všechno o něco dražší. Takže se dostáváme na další a další mise. Podíváme se na Mars, Menae, Sur’Kesh, Tuchanku a další asi dvacet planet nebo vesmírných stanicí, přičemž mise jsou zdařilé. Na to že je to koridorovka jsme zvyknutí, volnost pohybu není prakticky žádná, ale i tak přestřelky jsou skvěle dynamické a nuda nebo takový pocit sklíčenosti, že děláte to stejné se nedostaví prakticky nikdy. Je to skvěle zvládnuté a hráče připoutá a vyplivne až za nějakou dobu, hodně dlouhou dobu.


Kromě hlavních misí jsou tu imise vedlejší, které vám zadávají vaši přátelé nebo lidé na citadele. Tím lidé se nenechte mýlit jsou tu zastoupeny všechny rasy ( Turiani, Salariané, Qariané, Asari, Elcorové, Volusové a další ). Většina misí je typu, musíš něco najít ve vesmíru a dovést zpět na Citadelu. Takže se seberete a budete létat po různých galaxiích a skenovat planety a různé oblasti. Narazíte na zničené trosky lodí ze kterých získáte palivo. Když narazíte na něco zajímavého na planetě tak ji začnete skenovat, najdete místo kde ten předmět má být a vystřelíte. Takto můžete získávat různé předměty co po vás chtějí lidé na citadele, spojenecké jednotky jako flotily, lodě, jednotky a další no a v neposlední řadě kredity (které jak jistě všichni ví slouží jako univerzální měna ve vesmíru). Kromě těchto misí budete například pátrat po teroristech, špehovat hararského velvyslance, doručovat různé věci, shánět kody a mnohé další jednoduše je toho mnoho k dělání, když zrovna nejste na misi. Rozhovory jsou stále stejné a vy máte možnost si vybrat z několika odpovědí. Rozhovory můžete vést se všemi důležitými postavami a dozvídat se tak nové věci o nich a nebo o situaci s reapery. Navíc nějaký ten románek nesmí chybět a na výběr máte celkem dost možností jako Sheppard již tradičně Liarra, Ashley a také Diana Allers. Jako Sheppardová máte na výběr Samanthu Traynor ( legendární sprchová scéna )a Kaidana.


Co se týče vašeho týmu, bude poněkud menší než jste zvyklí při tom že máte DLC from Ashes můžete mít maximálně 7 členů vašeho týmu. Pokud toto DLC nemáte je to max. 6 člemů, ale můžete mít i míň. Určitě budete mít v týmu Lt.Jamese Vegu, Liarru T’Soni, EDI a Garra Vakarina. Dále je tu Tali N’Zorah. Poté tedy jeden z dvojice Ashley Williams a Kaidan Alenko. A pokud máte From Ashes tak i prothean Javik. To by bylo něco k tomu co vás ve hře čeká. Nyní ale musíme pořešit konec, který je asi nejdiskutovanějším tématem okolo ME3.


Nastává otázka jestli raději Bioware, neměl počkat s vydáním ještě nějakej měsíc a vymyslet pár konců, které budou uspokojivé a potěší fanoušky. Bohužel zřejmě se tak nestalo a konec je největší zklamání jaké v ME je. V podstatě je vždy o stejnou věc akorát záleží jestli ta vlna nebo výboj, který zničí nebo ovládne reapery bude modrý, zelený nebo oranžový. Jestli přežijou lidé na planetě a tak dále. Jednoduše mi všechny konce přijdou stejné a liší se jen v maličkostech. Výsledek je vždy stejný, síť mass relay je zničena, citadela s ní. Prostě konec jaký neměl nikdy spatřit světlo světa. Snad nám DLC přinesou nějaké vylepšení konce a ukážou to že ME3 neměl skončit takto hloupě a odfláknutě. Naštěstí nás může hrát při srdci že tvůrci prohlásili že ME3 není poslední hra z Universa Mass Effectu, takže se dočkáme další porce toho co všichni tak milujeme. A snad i s novými postavami.

Co se týče grafiky, tak se nejedená o tu nejhezčí hru jakou si můžete pořídit, ale pořád se na to všechno hezky dívá a každá planeta má svůj osobitý vzhled, všechno do sebe tak nějak zapadá a drží po hromadě. Celé je to nakonec moc hezké, ale přece jen si nemůžu odpustit pár rýpnutí. Za prvé voda je stvárněna opravdu příšerně. Když nepočítám tu na citadele, tak když do ní jakkoliv vystřelíte, neozve se žádný bublavý zvuk nebo tak jak bývá zvykem, ale vznese malý obláček prachu, který má njespíš připomínat kapky. Jednoduše voda je tu ztvárněna jako normální povrch a to celkem vadí. Dále je to nebe nad citadelou které působí jako plachta natažená na střeše, možná to tak opravdu mělo vypadat kdo ví. A jako poslední jsou to hlavně trhavé pohyby některých postav při misích,ale to není nic co by nějak kazilo dojem ze hry. Co se týče ozvučení nemám jedinou výtku, postavy jsou namluveny precizně a působí naprosto reálně. Charaktery jsou také velmi povedené a je vidět že na nich tvůrci opravdu zamakali a předložili nám něco s čím se snadno ztotožníme a budeme hltat každý rozhovor. Velmi mě potěšili i zvuky zbraní, po nějakém čase stráveném ve hře snadno rozeznáte zbraně jen podle jediného výstřelu.


Obával jsem se že ve hře bude ohromné množství bugů, ale naštěstí jsem během hraní nenarazil ana jeden jeden. Palec na horu pro Bioware, skvělá práce. Zážitek ze hry vás dostane a po prvním dohrání bude hrát znovu a potom ještě jednou, jednou a možná ještě jednou. Dostala se nám do rukou hry která nemá konkurenci, která nabízí vše co si jen přát, hra která překonala mé nejdivočejší sny o tom jak skvělá může být. I tak ale má stále několik chybek.


Co se týče AI vašich nepřátel tak je na poměrně dobré úrovni a dokáží vám pořádně zavařit, ale i tak nedoporučuji hrát na dvou nejnižších úrovních, to je pro malé děcka. Pro obyčejné hráče je normal naprosto pohodová úroveň, na které si užijete všechno na plno a nedostaví se onen pocit frustrace. Snad jedinkrát kdy mě už hra začala štvát bylo při závěrečné misi na zemi, když se na mě vrhlo několik Banshee, tyto potvory jsou zatraceně silné a zabít je když je jich navíc několik v kombinaci s dalšími jednotkami, které vás obchází, ano AI je na takové úrovni že vám nepřítel bez problémů vleze do zad a zabije vás, nění to sice nic světoborného ale v dnešní době to je nadprůměr. Jednoduše bylo to ztraceně těžké a trvalo několik dlouhových chvil než jsem přes to přešel. Jinak nepřátelé jako gethové nebo cerberus jsou v pohodě. Akorát mi neseděl souboj s bossem. Opravdu nejsem fanoušek těchto bossáků, respektive mě to spíše štvě. Není špatné narazit na hodně silné protivníky, vlastně je to hodně vítané, ale bossové mě ve hrách vážně vadí.


Co se týče vašich spolubojovníků, jsou skvělí a hodně vám pomůžou, bohužel nejsou tak dobří ve střelbě jak by jste snad očekávali a občas vás nechají na holičkách, ale když se naučíte používat jejich schopnosti tak si jich nebude moci vynachválit. A trochu vás píchne u srdce když uvidíte mrtvá těla vašich přátel ležet na zemi v poslední misi, což se ovšem stát nemusí. Rozdělování bodů do jednotlivých schopností vašich spolubojovníků je samozřejmostí, stejně tak jim přiřazujete i zbraně a vybavení. Dále máte na výběr ze dvou vzhledů postav. Co se týče vašeho vzhledu ( myslím tím oblečení ) tak se dá bohatě měnit, na chození po lodi a citadele máte několik uniforem.


Co se týče brnění sbíráte a kupujete různé vybavení a doplňky. Navíc si můžete koupit celé sady brnění, ale ty nejdou modifikovat žádnými doplňky. Jen tak pro Info zde máte brnění cerberu, collectorů nebo například dragon blood armor. Což je jasná reklama na Dragon Age, jelikož se na něm nachází právě logo Dragon Age. N7 brnění si můžete modifikovat a upravit podle svého, takže kdo si rád hraje s barvičkami má zelenou.


A to už je vše co bych chtěl ke hře říct, nebylo napsáno vše a to ani v nejmenším. U hry jako je ME3 by to vydalo na několik desítek stránek a čtení by potom bylo nudné, takže se snad spokojíte s tím základním. ME3 je hra jaká dlouho nebyla a jaká dlouho ani nebude. Dokázali jsme jí odpustit drobné vady protože toho dobrého bylo mnohem víc. Bohužel nejhorší věc jaká v celé sérii byla, je bohužel její zakončení. Proto ME3 nedostal absolutní známku.

Mass Effect 3 na PC, PS3, Xbox 360, Wii U Hodnocení hry
Skóre hry 9 9/10
Mass Effect 3
» Více o hře
Líbí se mi
  • Příběh
  • Grafika
  • Dialogy
  • Upgrade vybavení
  • Větší vliv rozhodnutí na průběh hry
  • Více Epické a několik dalších drobností
  • Herní doba
Vadí mi
  • Konec
Verdikt: Mass Effect 3 je hrou, která jen tak neomrzí. Můžeme ji hrát desetkrát a stejně bude pořád bavit, navíc 40h herní doba je na dnešní dobu nadprůměr. Verdikt je proto jasný, ikdyž škoda konce.
Tisk
Hodnocení:
( 8.6 / 38 hlasů ) Ohodnoťte článek kliknutím na hvězdičku.
 

Napsat nový komentář

Komentář k blogovému článku Je Mass Effect 3 důstojné zakončení série?
Pro psaní musíte být přihlášen.
[+] Smajlíci
:gun: :-) 8-) ;-) :angry: :-D :lol: :dance: :thumbup: :shock: :-( :nah: :lala:
luxin221   2x   Co se týká konce.... . mám z něho takový rozporuplný dojem. Vlastně už na začátku hry jsem počítal i s možností, že Shepard nepřežije, takže to pro mě takové překvapení nebylo, i když jsem celkem naštvaný byl. Co mě ale naštvalo víc je to, že na konci prostě není ani náznak toho, co se stane s ostatními rasami, s posádkou atd. Ano, konec je otevřený, takže vše je na vaší fantazii a pravý konec si tak tedy musíte domyslet. Jenže já jsem s touto sérií už několik let, hrál jsem všechny díly, četl jsem všechny knížky a komiksy, dělal jsem všechno dobře, skenoval jsem všechny planety, stresoval jsem se u důležitých voleb a to všechno proto, abych si teď měl něco domýšlet? Ani mě nehne. Navíc není konec ovlivněn ani některými hlavními volbami z celé série. Ano, tyto volby se projevují přímo v průběhu hraní, ale u série takového rozsahu bych z této stránky čekal trochu víc. K čemu jsem léčil krogany? K čemu jsem smířil kvariany a gethy? K čemu jsem zachraňoval rachni? Víte proč? Jenom abych dostal pár bodů celkové síly navíc, které mi jsou mimochodem stejně k ničemu, jelikož Shepard umře (v 99% případů) . Je mi celkem líto, že ten konec takhle dopadl, ale co už, hru jako celek jsem si užil.luxin221luxin2215833    26.4.2012 19:28 luxin221

Co se týká konce.... . mám z něho takový rozporuplný dojem. Vlastně už na začátku hry jsem počítal i s možností, že Shepard nepřežije, takže to pro mě takové překvapení nebylo, i když jsem celkem naštvaný byl. Co mě ale naštvalo víc je to, že na konci prostě není ani náznak toho, co se stane s ostatními rasami, s posádkou atd. Ano, konec je otevřený, takže vše je na vaší fantazii a pravý konec si tak tedy musíte domyslet. Jenže já jsem s touto sérií už několik let, hrál jsem všechny díly, četl jsem všechny knížky a komiksy, dělal jsem všechno dobře, skenoval jsem všechny planety, stresoval jsem se u důležitých voleb a to všechno proto, abych si teď měl něco domýšlet? Ani mě nehne. Navíc není konec ovlivněn ani některými hlavními volbami z celé série. Ano, tyto volby se projevují přímo v průběhu hraní, ale u série takového rozsahu bych z této stránky čekal trochu víc. K čemu jsem léčil krogany? K čemu jsem smířil kvariany a gethy? K čemu jsem zachraňoval rachni? Víte proč? Jenom abych dostal pár bodů celkové síly navíc, které mi jsou mimochodem stejně k ničemu, jelikož Shepard umře (v 99% případů) . Je mi celkem líto, že ten konec takhle dopadl, ale co už, hru jako celek jsem si užil.

ondra 865    A kde je ta změna světa xD ?ondra 865ondra-8651041    22.4.2012 07:04 ondra 865

A kde je ta změna světa xD ?

Láďa Loukota   1x   Echt: Tak "nesmyslnou pozornost"... ME je především vysněným dílkem pro fanoušky sci-fi, potažmo space opery (Hvězdné války, Star Trek, etc. ) . Mimo to přinesla inovace co se týče zpracování dialogů ve hrách nebo kontinuitu napříč sérií - je fuk, že to BioWare ve finále trochu zkonil, hráčům evidentně kontinuita velmi vyhovuje a rozhořčení nad koncem ME3 jenom dokazuje, že ji chtějí víc a víc. Jestli tě jednička či dvojka nechytily, tak bych spíše řekl, že nejde o tvůj šálek kávy - což je normální, já taky nehrál nějaký DiRT 2 déle než dvacet minut, i když chápu, že má řadu kvalit, popř. že má zajímavé inovace (Flashbacky) , ale prostě mne nebere virtuální smraď benzínu.

Sečteno, podtrženo, ME není vyhypovaná - jedička i dvojka (a částečně i trojka) mají vysoké hodnocení na MetaCritic, kde jsou mezi desítkami nejlepších her všech dob. Nevím, jak jinak než skrze agregáty hodnocení dokazovat, že je nějaké dílo hodné pozornosti.
Láďa Loukotalada-loukota11029
    16.4.2012 17:34
Láďa Loukota

Echt: Tak "nesmyslnou pozornost"... ME je především vysněným dílkem pro fanoušky sci-fi, potažmo space opery (Hvězdné války, Star Trek, etc. ) . Mimo to přinesla inovace co se týče zpracování dialogů ve hrách nebo kontinuitu napříč sérií - je fuk, že to BioWare ve finále trochu zkonil, hráčům evidentně kontinuita velmi vyhovuje a rozhořčení nad koncem ME3 jenom dokazuje, že ji chtějí víc a víc. Jestli tě jednička či dvojka nechytily, tak bych spíše řekl, že nejde o tvůj šálek kávy - což je normální, já taky nehrál nějaký DiRT 2 déle než dvacet minut, i když chápu, že má řadu kvalit, popř. že má zajímavé inovace (Flashbacky) , ale prostě mne nebere virtuální smraď benzínu.

Sečteno, podtrženo, ME není vyhypovaná - jedička i dvojka (a částečně i trojka) mají vysoké hodnocení na MetaCritic, kde jsou mezi desítkami nejlepších her všech dob. Nevím, jak jinak než skrze agregáty hodnocení dokazovat, že je nějaké dílo hodné pozornosti.

Echt   1x   Z článku sice pochopím "vše potřebné" ale i přes očividnou a velkou snahu autora se dle mě moc nevyvedl. Přijde mi značně zaujatý, na mnoha místech až zamotaný, takové od tématu k tématu a jak sem slyšel a četl dál, tak i v mnoha místech si autor protiřečí. Proto i verdikt a celý závěr se nedá brát ani trochu vážně. Já osobně první díl hrál a bral sem to jako jen další hru k zapaření. Ale druhý díl sem nevydržel hrát ani 20 minut. Prostředí stereotypní, ovládaní chvílemi až nelogické, ale tak to lze vytknout skoro všude. Nicméně, stále nechápu, čím si hra vysloužila takovou nesmyslnou pozornost a myslím, že nestojím ani o odpověď.Echtecht7360    16.4.2012 08:53 Echt

Z článku sice pochopím "vše potřebné" ale i přes očividnou a velkou snahu autora se dle mě moc nevyvedl. Přijde mi značně zaujatý, na mnoha místech až zamotaný, takové od tématu k tématu a jak sem slyšel a četl dál, tak i v mnoha místech si autor protiřečí. Proto i verdikt a celý závěr se nedá brát ani trochu vážně. Já osobně první díl hrál a bral sem to jako jen další hru k zapaření. Ale druhý díl sem nevydržel hrát ani 20 minut. Prostředí stereotypní, ovládaní chvílemi až nelogické, ale tak to lze vytknout skoro všude. Nicméně, stále nechápu, čím si hra vysloužila takovou nesmyslnou pozornost a myslím, že nestojím ani o odpověď.Komentář byl autorem naposledy upraven 16.4.2012 09:14

Původní verze před úpravami:Z článku sice pochopím "vše potřebné" ale i přes očividnou a velkou snahu autora se dle mě moc nevyvedl. Přijde značně zaujatý, na mnoha místech až zamotaný, takové od tématu k tématu a jak sem slyšel a četl dál, tak i v mnoha místech si autor protiřečí. Proto i verdikt a celý závěr se nedá brát ani trochu vážně. Já osobně první díl hrál a jako bral sem to jako jen další hru k zapaření. Ale druhý díl sem nevydržel hrát ani 20 minut. Prostředí stereotypní, ovládaní chvílemi až nelogické, ale tak to lze vytknout skoro všude. Nicméně, stále nechápu, čím si hra vysloužila takovou nesmyslnou pozornost a myslím, že nestojím ani o odpověď.

Láďa Loukota   2x   draggo, velmi se mi líbí, že teď argumentuješ více akademicky skrze průzkumy. Jako srsly, bez ironie. To zaprvý.

Zadruhý, je jasné, že průzkumů se účastnila řada hráčů, nicméně zdráhal bych se je označit jako ideální reprezentaci - na SKUTEČNÝ průzkum by se musel udelat průzkum mezi hráči obecně, nikoliv mezi hráči účastníky internetové diskuze. Ale je jasné, že to nikdo momentálně dělat nebude, protože na to chybějí prostředky.

Zatřetí, nepopírám, že konec ME je velmi kontroverzní. Budeme-li to brát nestranně, pak je reakce fanoušků ve videohrách bezprecedentní a to evidentně NĚCO znamená, psal jsem o tom ostatně už text mimo Zing. Ale sám jsi ve svém článku zmínil Sherlocka Holmese, který se taky dočkal retconu. Myslím, že zahazovat "uměleckou integritu" jako "pseudoblábol" je velmi dvousečné, už jen proto, že tato umělecká integrita je to, co nám vůbec dalo ME i jiná mediální díla. Konec ME by (nejen) dle mě měl zůstat temný, protože to reflektuje zápletku. Zničení relays stejně jako nevyřčenost konce by ZŘEJMĚ naplnila spoustu očekávání hráčů aniž by násleně začali sepisovat petice - that said, chybějící epilog by evidentně naplnil řadu očekávání o tom, "co se s kým stalo".
Abych to shrnul, nemyslím si, že to, že nadpoloviční většina fanoušků chce happy ending je nutně faktor, který je třeba v něčím autorském díle brát v potaz. Lidi mají happy ending rádi (viz úspěch romantických žánrů) , a to je celé, co tahle část průzkumu říká. Autorovi by ale měla zůstat svoboda dělat se svými postavami to, co chce.

Začtvrté, myslím, že jsem v žádném ze svýh obsáhlých postů neřekl, že mi současný konec zcela vyhovuje, i když nebudu ani tvrdit, že mi příjde jako "nejhorší konec ve videohrách" jako se objevuje třeba na MetaCritic. com. Mám ostatně námitky i vůči technoblábolovému deus ex machina skrze Crucible - přijde mi to jako klišé na poli SF a space opery především (viz Stargate, která je na tom zcela postavena, a vedle BSG jde o hlavní space operu; pokud tedy nebudeme brát v potaz jenom videohry) .

Zapáté a finálně, Caseyho tvrzení, které sem někdo nalinkoval, ukazuje velmi nešťastné PR BioWaru a beru tedy v reakci na tento důkaz zpět tvrzení, že PR mluvila o konci ME3 v rovině celého díla, nikoliv pouze posledních minut. Casey něco takového zkrátka říkat neměl, protože to nereflektuje konce ve hře.

Footnote, je zvláštní, že konce jako divný aspekt nezmínila snad žádná z recenzí...
Láďa Loukotalada-loukota11029
    15.4.2012 23:38
Láďa Loukota

draggo, velmi se mi líbí, že teď argumentuješ více akademicky skrze průzkumy. Jako srsly, bez ironie. To zaprvý.

Zadruhý, je jasné, že průzkumů se účastnila řada hráčů, nicméně zdráhal bych se je označit jako ideální reprezentaci - na SKUTEČNÝ průzkum by se musel udelat průzkum mezi hráči obecně, nikoliv mezi hráči účastníky internetové diskuze. Ale je jasné, že to nikdo momentálně dělat nebude, protože na to chybějí prostředky.

Zatřetí, nepopírám, že konec ME je velmi kontroverzní. Budeme-li to brát nestranně, pak je reakce fanoušků ve videohrách bezprecedentní a to evidentně NĚCO znamená, psal jsem o tom ostatně už text mimo Zing. Ale sám jsi ve svém článku zmínil Sherlocka Holmese, který se taky dočkal retconu. Myslím, že zahazovat "uměleckou integritu" jako "pseudoblábol" je velmi dvousečné, už jen proto, že tato umělecká integrita je to, co nám vůbec dalo ME i jiná mediální díla. Konec ME by (nejen) dle mě měl zůstat temný, protože to reflektuje zápletku. Zničení relays stejně jako nevyřčenost konce by ZŘEJMĚ naplnila spoustu očekávání hráčů aniž by násleně začali sepisovat petice - that said, chybějící epilog by evidentně naplnil řadu očekávání o tom, "co se s kým stalo".
Abych to shrnul, nemyslím si, že to, že nadpoloviční většina fanoušků chce happy ending je nutně faktor, který je třeba v něčím autorském díle brát v potaz. Lidi mají happy ending rádi (viz úspěch romantických žánrů) , a to je celé, co tahle část průzkumu říká. Autorovi by ale měla zůstat svoboda dělat se svými postavami to, co chce.

Začtvrté, myslím, že jsem v žádném ze svýh obsáhlých postů neřekl, že mi současný konec zcela vyhovuje, i když nebudu ani tvrdit, že mi příjde jako "nejhorší konec ve videohrách" jako se objevuje třeba na MetaCritic. com. Mám ostatně námitky i vůči technoblábolovému deus ex machina skrze Crucible - přijde mi to jako klišé na poli SF a space opery především (viz Stargate, která je na tom zcela postavena, a vedle BSG jde o hlavní space operu; pokud tedy nebudeme brát v potaz jenom videohry) .

Zapáté a finálně, Caseyho tvrzení, které sem někdo nalinkoval, ukazuje velmi nešťastné PR BioWaru a beru tedy v reakci na tento důkaz zpět tvrzení, že PR mluvila o konci ME3 v rovině celého díla, nikoliv pouze posledních minut. Casey něco takového zkrátka říkat neměl, protože to nereflektuje konce ve hře.

Footnote, je zvláštní, že konce jako divný aspekt nezmínila snad žádná z recenzí...

draggo   3x   A proč by nešlo uspokojit všechny hráče tím, že vám hra nabídne konec jak šťastný, tak hořkosladký, tak i zcela katastrofický? To je to, co většina lidí chce. A abych se opřel o konkrétní údaje a neplácal do větru:
odkaz ] [ odkaz ]
Anketní otázky zodpovědělo 3-6 000 lidí, což je dostatečný vzorek. Výběrově třeba:
87% hráčů by rádo mělo ve hře možnost, aby Shepard přežil a znovu se shledal s posádkou a svojí láskou.
85% hráčů by rádo mělo ve hře možnost zachovat hmotové vysílače nedotčené.
92% hráčů by rádo z konce zcela vystřihlo scénu s Normandií
94% hráčů by rádo vidělo dodatečný epilog pro Sheparda a jeho lásku
96% hráčů by rádo vidělo dodatečný epilog pro Sheparda a posádku
97% hráčů by rádo vidělo epilog ukazující následky významných dějových rozhodnutí (krogané, gethové/kvariané apod. )

A že lidi nechtějí happy end? Ale kdeže.

52% lidí by chtělo konec popsaný jako "Mega Happy Ending" tzn. Shepard přežije, Normandie zůstává, (jen) Smrťáci zničeni, hmotové vysílače zůstávají, romantický epilog a znovushledání s posádkou, žádný děcko (Catalyst) , žádnej děda po titulkách.
29% lidí by si přálo konec nazvaný jako "Bolt On Conventional", kdy Shepard odmítne Catalysta a Smrťáci jsou následně poraženi konvenčně skrze obrovské ztráty. Shepard přežije a znovu se shledá s posádkou a LI. Jinak řečeno šťastný konec vykoupený velkými ztrátami. To bych bral já. Dostal bych uspokojivý konec a přitom by nebyla zlehčena hrozba Smrťáků.
12% lidí by ponechalo současné konce s tím, že posádka/LI zůstane na Zemi a po tom všem se shledá znovu se Shepardem.
3% lidí by ponechaly konec jak je a akorát objasnily některé příběhové díry (Normandie) .

Říká se, že hlas lidu, hlas boží. A hlas lidu hovoří jasně. Konce jsou špatný a měly by se zásadně předělat. Tečka. Na uměleckou integritu se*e pes.

Láďa Loukota: Pokud nepočítám to nadechnutí při vysokém EMS u destroy, tak jsou všechny konce sebevražda. A všechny konce jsou zničením a pošlapáním všeho, za co Shepard kdy bojoval, za tím si stojím. Celou dobu se snažil Smrťáky zničit, a na konci se mu zjeví svítící děcko, který mu dá tři možnosti, přičemž všechny tři jsou absolutně nepřijatelné - zničením hmotových vysílačů uděláme galaxii podobnou "službu" jako smrťáci svým vyhlazováním. Akorát ta smrt hladem bude trvat dýl. navíc z dějového hlediska absolutně nechápu, proč se Shepard v posledním momentu musel vzdát. Hra vám neumožňuje to děcko nijak konfrontovat, neumožní vám ho poslat ke všem čertům, musíte přijmout jeho nelogickou logiku.
draggodraggo6621
    15.4.2012 22:51
draggo

A proč by nešlo uspokojit všechny hráče tím, že vám hra nabídne konec jak šťastný, tak hořkosladký, tak i zcela katastrofický? To je to, co většina lidí chce. A abych se opřel o konkrétní údaje a neplácal do větru:
odkaz ] [ odkaz ]
Anketní otázky zodpovědělo 3-6 000 lidí, což je dostatečný vzorek. Výběrově třeba:
87% hráčů by rádo mělo ve hře možnost, aby Shepard přežil a znovu se shledal s posádkou a svojí láskou.
85% hráčů by rádo mělo ve hře možnost zachovat hmotové vysílače nedotčené.
92% hráčů by rádo z konce zcela vystřihlo scénu s Normandií
94% hráčů by rádo vidělo dodatečný epilog pro Sheparda a jeho lásku
96% hráčů by rádo vidělo dodatečný epilog pro Sheparda a posádku
97% hráčů by rádo vidělo epilog ukazující následky významných dějových rozhodnutí (krogané, gethové/kvariané apod. )

A že lidi nechtějí happy end? Ale kdeže.

52% lidí by chtělo konec popsaný jako "Mega Happy Ending" tzn. Shepard přežije, Normandie zůstává, (jen) Smrťáci zničeni, hmotové vysílače zůstávají, romantický epilog a znovushledání s posádkou, žádný děcko (Catalyst) , žádnej děda po titulkách.
29% lidí by si přálo konec nazvaný jako "Bolt On Conventional", kdy Shepard odmítne Catalysta a Smrťáci jsou následně poraženi konvenčně skrze obrovské ztráty. Shepard přežije a znovu se shledá s posádkou a LI. Jinak řečeno šťastný konec vykoupený velkými ztrátami. To bych bral já. Dostal bych uspokojivý konec a přitom by nebyla zlehčena hrozba Smrťáků.
12% lidí by ponechalo současné konce s tím, že posádka/LI zůstane na Zemi a po tom všem se shledá znovu se Shepardem.
3% lidí by ponechaly konec jak je a akorát objasnily některé příběhové díry (Normandie) .

Říká se, že hlas lidu, hlas boží. A hlas lidu hovoří jasně. Konce jsou špatný a měly by se zásadně předělat. Tečka. Na uměleckou integritu se*e pes.

Láďa Loukota: Pokud nepočítám to nadechnutí při vysokém EMS u destroy, tak jsou všechny konce sebevražda. A všechny konce jsou zničením a pošlapáním všeho, za co Shepard kdy bojoval, za tím si stojím. Celou dobu se snažil Smrťáky zničit, a na konci se mu zjeví svítící děcko, který mu dá tři možnosti, přičemž všechny tři jsou absolutně nepřijatelné - zničením hmotových vysílačů uděláme galaxii podobnou "službu" jako smrťáci svým vyhlazováním. Akorát ta smrt hladem bude trvat dýl. navíc z dějového hlediska absolutně nechápu, proč se Shepard v posledním momentu musel vzdát. Hra vám neumožňuje to děcko nijak konfrontovat, neumožní vám ho poslat ke všem čertům, musíte přijmout jeho nelogickou logiku.

Láďa Loukota    Tenhle link jsem hledal. V tom případě budiž, Hudson je full of PR crap.Láďa Loukotalada-loukota11029    15.4.2012 21:10 Láďa Loukota

Tenhle link jsem hledal. V tom případě budiž, Hudson je full of PR crap.

DarthPrincess   1x   Ve hře se projeví spousta následků vašich rozhodnutí, které se začnou hromadit, jak se budete blížit ke konci hry. A i v úplném závěru samotném musíte učinit několik závažných rozhodnutí. Nejedná se o konec jako v jiných hrách, kde je vše lineární a můžete rozhodnout je o pár drobnostech. Naopak se tu projeví mnoho vašich voleb a v úplném závěru bude hra pro každého hráče odlišná.

-Casey Hudson, režisér

je to v novým článku o konci na EG a ti si to nevycucali z prstu

Edit: Nebudu zbytečně přidávat jestě jeden komentář a radši to napíšu sem.

Todle je podle mně největší důvod proč to tolika hráčům vadí protože z nás dělaj blbce, naslibují nám něco a až si to koupíme tak zjistíme že to tam není a ještě to budou omlouvat způsobem že sme blbý že nevidíme ten umělecký záměr, a aby toho nebylo málo tak nakonec budou hodný a vydají DLC který nám to prymityvům má vysvětlit ( mají jediný štěstí že je zdarma ) a proč to nebylo vysvětlený hned protože oni mysleli že to nebude potřeba.
DarthPrincessdarthprincess12120
    15.4.2012 20:19
DarthPrincess

Ve hře se projeví spousta následků vašich rozhodnutí, které se začnou hromadit, jak se budete blížit ke konci hry. A i v úplném závěru samotném musíte učinit několik závažných rozhodnutí. Nejedná se o konec jako v jiných hrách, kde je vše lineární a můžete rozhodnout je o pár drobnostech. Naopak se tu projeví mnoho vašich voleb a v úplném závěru bude hra pro každého hráče odlišná.

-Casey Hudson, režisér

je to v novým článku o konci na EG a ti si to nevycucali z prstu

Edit: Nebudu zbytečně přidávat jestě jeden komentář a radši to napíšu sem.

Todle je podle mně největší důvod proč to tolika hráčům vadí protože z nás dělaj blbce, naslibují nám něco a až si to koupíme tak zjistíme že to tam není a ještě to budou omlouvat způsobem že sme blbý že nevidíme ten umělecký záměr, a aby toho nebylo málo tak nakonec budou hodný a vydají DLC který nám to prymityvům má vysvětlit ( mají jediný štěstí že je zdarma ) a proč to nebylo vysvětlený hned protože oni mysleli že to nebude potřeba.Komentář byl autorem naposledy upraven 15.4.2012 21:45

Původní verze před úpravami:Ve hře se projeví spousta následků vašich rozhodnutí, které se začnou hromadit, jak se budete blížit ke konci hry. A i v úplném závěru samotném musíte učinit několik závažných rozhodnutí. Nejedná se o konec jako v jiných hrách, kde je vše lineární a můžete rozhodnout je o pár drobnostech. Naopak se tu projeví mnoho vašich voleb a v úplném závěru bude hra pro každého hráče odlišná.

-Casey Hudson, režisér

je to v novým článku o konci na EG a ti si to nevycucali z prstu

Láďa Loukota    skylines: Jestli to správně chápu, tak konce ME1 a 2 podle tebe nikomu nivadily, protože lidé věděli, že bude trojka... ale na konci trojky ti právě vadí totéž, tedy že je taky otevřená pro další pokračování?Láďa Loukotalada-loukota11029    15.4.2012 19:21 Láďa Loukota

skylines: Jestli to správně chápu, tak konce ME1 a 2 podle tebe nikomu nivadily, protože lidé věděli, že bude trojka... ale na konci trojky ti právě vadí totéž, tedy že je taky otevřená pro další pokračování?

skylines   2x   Láďa Loukota: Netvrdím že je to špatná hra jen hodně špatný konec. A konce jedničky a dvojky nikomu nevadily protože všichni věděli že bude trojka a čekali zakončení co nezklame ale takovíhle zmetek překvapil nejednoho hráče. Jasně že nikdo nestojí o happy end ale ukončit něco tak že nic vlastně neskončilo je blbost. Tohle byl spíš začátek... Pro nové hry ze světa ME...skylinesskylines11568    15.4.2012 19:14 skylines

Láďa Loukota: Netvrdím že je to špatná hra jen hodně špatný konec. A konce jedničky a dvojky nikomu nevadily protože všichni věděli že bude trojka a čekali zakončení co nezklame ale takovíhle zmetek překvapil nejednoho hráče. Jasně že nikdo nestojí o happy end ale ukončit něco tak že nic vlastně neskončilo je blbost. Tohle byl spíš začátek... Pro nové hry ze světa ME...

Láďa Loukota   1x   DP, petec: Vím, že někdo postoval přímo citaci Caseyho Hudsona (nebo koho) o tom, že vliv ME1 a ME2 bude poznat přímo na posledních minutách. . Nemůžu ji ale najít, takže na ni nebudu brát ohled, dokud ji někdo nepostuje znova. Já tyhle prohlášení ovšem chápal tak, že rozhodnutí budou vidět v celém ME3 jako "konci trilogie", nikoliv nutně jen v posledních pěti minutách - a preview to ostatně podporovala, viz třeba [ odkaz ] nebo [ odkaz ] nebo Hudsonovo vyjádření tadyhlenc, které V NIČEM nepopírá finální realizaci [ odkaz ]

Na ME3 JE VIDĚT, že v něm jsou linie předchozích obou her a skutečně je rozdíl v i takové maličkosti, jestli zachráním nějakou číšnici v Choru's Den nebo se na ni vyprdnu - ano, tato rozhodnutí nemají moc vliv na poslední minuty. Ale to neměly v ME1 ani v ME2.

Jestli někdo má link přímo na PR vyjádření BioWare, že rozhodnutí ME1 a ME2 budou mít vliv na poslední minuty, tak nechť ho postuje.

Draggo: Já souhlasím s tím, že část na Zemi, tj. poslední dvě a půl mise, je průměrná a rozhodně nedosahuje úrovně suicide mission v ME3. To považuju za chybu. Neřekl bych sice, že jde o něco mimo sérii - konec ME1 také není jakkoliv proměnný, ale, nenaplnilo to má očekávání hráče ME2, že to půjde dále tímto směrem.
O čem tu ale mluvím je to, že si řada lidí stěžuje na chybějící epilog nebo chybějící provázání "posledních pěti minut" v sérii a to prostě v ME sérii nebylo nikdo, ani jsem nenašel, že by konkrétně tohle někdo sliboval.

"Uspojit hráče" je co jako za pojem? Včera ME3 dohrál můj spolubydlící. Koncem byl (v jeho aktuálním stavu) nadšen a dokonce si i pochvaloval, že je to akurátně depresivní. Jiní lidé naopak konec na internetu rádi nemají. "Uspojit hráče" nějakým konkrétním dějovým řešením je špatný pojem, protože "uspokojit hráče" obecně nelze. Je to subjektivní kritérium - kde někdo chce happy ending, jiný chce katarzi. Vyhovět všem nemůže nikdo.

Mimoto snažně prosím, je opravdu tak náročné bavit se bez emocí a pololží? Ani jeden konec není "sebevražda" nebo "zničení toho, za co jsem bojoval". Mezi "synzezí", "control" a "destroy" jsou fundamentální rozdíly jak co do realizace, tak i implikací do budoucí hry/série. Tyhle rozdíly sice bohužel nevyplývají ze hry, ale je chyba je ignorovat a zjednodušovat zápletku.
Láďa Loukotalada-loukota11029
    15.4.2012 19:11
Láďa Loukota

DP, petec: Vím, že někdo postoval přímo citaci Caseyho Hudsona (nebo koho) o tom, že vliv ME1 a ME2 bude poznat přímo na posledních minutách. . Nemůžu ji ale najít, takže na ni nebudu brát ohled, dokud ji někdo nepostuje znova. Já tyhle prohlášení ovšem chápal tak, že rozhodnutí budou vidět v celém ME3 jako "konci trilogie", nikoliv nutně jen v posledních pěti minutách - a preview to ostatně podporovala, viz třeba [ odkaz ] nebo [ odkaz ] nebo Hudsonovo vyjádření tadyhlenc, které V NIČEM nepopírá finální realizaci [ odkaz ]

Na ME3 JE VIDĚT, že v něm jsou linie předchozích obou her a skutečně je rozdíl v i takové maličkosti, jestli zachráním nějakou číšnici v Choru's Den nebo se na ni vyprdnu - ano, tato rozhodnutí nemají moc vliv na poslední minuty. Ale to neměly v ME1 ani v ME2.

Jestli někdo má link přímo na PR vyjádření BioWare, že rozhodnutí ME1 a ME2 budou mít vliv na poslední minuty, tak nechť ho postuje.

Draggo: Já souhlasím s tím, že část na Zemi, tj. poslední dvě a půl mise, je průměrná a rozhodně nedosahuje úrovně suicide mission v ME3. To považuju za chybu. Neřekl bych sice, že jde o něco mimo sérii - konec ME1 také není jakkoliv proměnný, ale, nenaplnilo to má očekávání hráče ME2, že to půjde dále tímto směrem.
O čem tu ale mluvím je to, že si řada lidí stěžuje na chybějící epilog nebo chybějící provázání "posledních pěti minut" v sérii a to prostě v ME sérii nebylo nikdo, ani jsem nenašel, že by konkrétně tohle někdo sliboval.

"Uspojit hráče" je co jako za pojem? Včera ME3 dohrál můj spolubydlící. Koncem byl (v jeho aktuálním stavu) nadšen a dokonce si i pochvaloval, že je to akurátně depresivní. Jiní lidé naopak konec na internetu rádi nemají. "Uspojit hráče" nějakým konkrétním dějovým řešením je špatný pojem, protože "uspokojit hráče" obecně nelze. Je to subjektivní kritérium - kde někdo chce happy ending, jiný chce katarzi. Vyhovět všem nemůže nikdo.

Mimoto snažně prosím, je opravdu tak náročné bavit se bez emocí a pololží? Ani jeden konec není "sebevražda" nebo "zničení toho, za co jsem bojoval". Mezi "synzezí", "control" a "destroy" jsou fundamentální rozdíly jak co do realizace, tak i implikací do budoucí hry/série. Tyhle rozdíly sice bohužel nevyplývají ze hry, ale je chyba je ignorovat a zjednodušovat zápletku.Komentář byl autorem naposledy upraven 15.4.2012 19:31

Původní verze před úpravami:DP, petec: Vím, že někdo postoval přímo citaci Caseyho Hudsona (nebo koho) o tom, že vliv ME1 a ME2 bude poznat přímo na posledních minutách. Já tyhle prohlášení ovšem chápal tak, že rozhodnutí budou vidět v celém ME3 jako "konci trilogie", nikoliv nutně jen v posledních pěti minutách - a preview to ostatně podporovala, viz třeba [ odkaz ] nebo [ odkaz ] nebo Hudsonovo vyjádření tadyhlenc, které V NIČEM nepopírá finální realizaci [ odkaz ]

Na ME3 JE VIDĚT, že v něm jsou linie předchozích obou her a skutečně je rozdíl v i takové maličkosti, jestli zachráním nějakou číšnici v Choru's Den nebo se na ni vyprdnu - ano, tato rozhodnutí nemají moc vliv na poslední minuty. Ale to neměly v ME1 ani v ME2.

Jestli někdo má link přímo na PR vyjádření BioWare, že rozhodnutí ME1 a ME2 budou mít vliv na poslední minuty, tak nechť ho postuje.

draggo    Láďa Loukota: Zrovna mE2 je perfektním příkladem variabilního konce. Máš tam prakticky nekonečné množství možností jak to zakončit, podle toho, kolik lidí ti přežije. Může to být epické heroické vítězství (všichni přežijí) nebo naprostá prohra (všichni včetně Sheparda zemřou) . TO je ten podstatný rozdíl v koncích, ne Collector base. Tu považuji spíše za další z řady rozhodnutí, které si sebou neseš dál, podobné mnohým, které jsi udělal již během hry. Kdežto ME3, který by měl vzhledem k tomu, že zakončuje sérii a nemusí se starat o návaznost obsahovat daleko širší rozpětí možných zakončení, než ME2 (prostřední díl) , se omezil na výběr mezi sebevraždou a zničením všeho, za co si bojoval v modré barvě, sebevraždou a zničením všeho, za co si bojoval v červené barvě a sebevraždou a zničením všeho, za co si bojoval v zelené barvě. A tyhle "stejné" konce nikomu nevadily proto, že byly skvěle zpracované a zanechaly hráče v hlubokém uspokojení. A o to by se každá hr aměla snažit především. Ne si vymýšlet pseudoumělecké nesmysly, ale uspokojit hráče.draggodraggo6621    15.4.2012 19:09 draggo

Láďa Loukota: Zrovna mE2 je perfektním příkladem variabilního konce. Máš tam prakticky nekonečné množství možností jak to zakončit, podle toho, kolik lidí ti přežije. Může to být epické heroické vítězství (všichni přežijí) nebo naprostá prohra (všichni včetně Sheparda zemřou) . TO je ten podstatný rozdíl v koncích, ne Collector base. Tu považuji spíše za další z řady rozhodnutí, které si sebou neseš dál, podobné mnohým, které jsi udělal již během hry. Kdežto ME3, který by měl vzhledem k tomu, že zakončuje sérii a nemusí se starat o návaznost obsahovat daleko širší rozpětí možných zakončení, než ME2 (prostřední díl) , se omezil na výběr mezi sebevraždou a zničením všeho, za co si bojoval v modré barvě, sebevraždou a zničením všeho, za co si bojoval v červené barvě a sebevraždou a zničením všeho, za co si bojoval v zelené barvě. A tyhle "stejné" konce nikomu nevadily proto, že byly skvěle zpracované a zanechaly hráče v hlubokém uspokojení. A o to by se každá hr aměla snažit především. Ne si vymýšlet pseudoumělecké nesmysly, ale uspokojit hráče.

Chipsonator    petec: Na to ti nejspíš odpoví DLC v létě.Chipsonatorchipsonator7091    15.4.2012 19:00 Chipsonator

petec: Na to ti nejspíš odpoví DLC v létě.

petec   1x   Láďa Loukota: Oprav ma, ak sa mylim, ale pri ME1 ani ME2 autori sustavne nevyhlasovali, ako bude mat hra kvantum rozdielnych koncov na zaklade tvojich rozhodnuti a rozhodnuti z predoslych hier. Presne toto pri ME3 urobili.
Moj najvacsi problem (okrem podoby a argumentacie catalysta) je to, ze absolutne nemam potuchy, ako som vlastne ovplyvnil univerzum ME, rozhodnutiami, ktore som celu hru robil. Su vsetky flotily uvaznene v Slnecnej sustave vdaka zniceniu Mass Relay, alebo je nejaky alternativny sposob prepravy na velke vzdialenosti, ktora bude aspon provizorne fungovat? Zacnu Krogani napredovat pod Wrexovym vedenim, alebo ostanu uvazneni na Tuchanke? Ako su na tom kolonie, ktore su absolutne vzdialenie od galaktickych centier? Su schopne samotne prezit? Coho sa vlastne Shepard dopustil? Ake su dosledky jeho cinov?
petecpetec1882
    15.4.2012 18:26
petec

Láďa Loukota: Oprav ma, ak sa mylim, ale pri ME1 ani ME2 autori sustavne nevyhlasovali, ako bude mat hra kvantum rozdielnych koncov na zaklade tvojich rozhodnuti a rozhodnuti z predoslych hier. Presne toto pri ME3 urobili.
Moj najvacsi problem (okrem podoby a argumentacie catalysta) je to, ze absolutne nemam potuchy, ako som vlastne ovplyvnil univerzum ME, rozhodnutiami, ktore som celu hru robil. Su vsetky flotily uvaznene v Slnecnej sustave vdaka zniceniu Mass Relay, alebo je nejaky alternativny sposob prepravy na velke vzdialenosti, ktora bude aspon provizorne fungovat? Zacnu Krogani napredovat pod Wrexovym vedenim, alebo ostanu uvazneni na Tuchanke? Ako su na tom kolonie, ktore su absolutne vzdialenie od galaktickych centier? Su schopne samotne prezit? Coho sa vlastne Shepard dopustil? Ake su dosledky jeho cinov?

DarthPrincess   3x   Protože tam to mělo navazovat na další díl takže tam to hráči chápali ale při vzniku ME3 sami autoři prohlašovali jak sou rádi že už na to nebude muset navazovat další díl a mají volnou ruku ve tvorbě zakončení a co z toho vzniklo konec A, B, C a to nám BW slibovalo že nic takovýho tam nebude a že tam bude mnoho konců který se budou lišit podle ruzných rozhodnutí co sme učinili za celou trilogii.DarthPrincessdarthprincess12120    15.4.2012 18:19 DarthPrincess

Protože tam to mělo navazovat na další díl takže tam to hráči chápali ale při vzniku ME3 sami autoři prohlašovali jak sou rádi že už na to nebude muset navazovat další díl a mají volnou ruku ve tvorbě zakončení a co z toho vzniklo konec A, B, C a to nám BW slibovalo že nic takovýho tam nebude a že tam bude mnoho konců který se budou lišit podle ruzných rozhodnutí co sme učinili za celou trilogii.

Láďa Loukota   1x   skylines: Hrubě nesouhlasím s tvrzením, že ME3 je špatný kvůli tomu, že průběh hry/série má na závěrečná rozhodnutí minimální dopad (zcela nulový není, počet rozhodnutí je dán assety, čili "výsledky" hraní) . Pokud tohle někdo vyznává a jedním dechem dodá, že "sérii miluje", měl by si rozmyslet, co se mu na konci vlastně nelíbí - samotný závěrečný konec ME1 i ME2 je totiž z gruntu stejný. Záchrana Councilu nebo zničení Collector Base TAKY není jakkoliv ovlivněna zbytkem hry či série. Kupodivu to dříve nikomu nevadilo.Láďa Loukotalada-loukota11029    15.4.2012 17:38 Láďa Loukota

skylines: Hrubě nesouhlasím s tvrzením, že ME3 je špatný kvůli tomu, že průběh hry/série má na závěrečná rozhodnutí minimální dopad (zcela nulový není, počet rozhodnutí je dán assety, čili "výsledky" hraní) . Pokud tohle někdo vyznává a jedním dechem dodá, že "sérii miluje", měl by si rozmyslet, co se mu na konci vlastně nelíbí - samotný závěrečný konec ME1 i ME2 je totiž z gruntu stejný. Záchrana Councilu nebo zničení Collector Base TAKY není jakkoliv ovlivněna zbytkem hry či série. Kupodivu to dříve nikomu nevadilo.

Agostinox    skylines: Částečně s tebou souhlasím, ALE většina rozhodnutí by vliv na konec neměla.Agostinoxagostinox7113    15.4.2012 16:52 Agostinox

skylines: Částečně s tebou souhlasím, ALE většina rozhodnutí by vliv na konec neměla.

skylines   2x   witcherrr: Není špatný to že je to 95% stejný... Teda je ale nejhorší na tom je že uděláš rozhodnutí která mají vliv na průběh hry a na konci jsi postavený před tři "tlačítka" a rozhoduješ se který zmáčknout aniž by to mělo vliv na to co jsi udělal před tím. To ta hra mohla být klidně lineární třeba jako Max Payne kde by jsi hledal správné/odemčené dveře... A to je to smutný... Třeba S. T. A. L. K. E. R měl konec podle toho jak jsem hrál a nezájem že bych chtěl jiný. Prostě příčina - následek. Chtěl jsem prachy všechno jsem prodával a sbíral a na konci jsem byl zavalený "zlatem" :Dskylinesskylines11568    15.4.2012 16:25 skylines

witcherrr: Není špatný to že je to 95% stejný... Teda je ale nejhorší na tom je že uděláš rozhodnutí která mají vliv na průběh hry a na konci jsi postavený před tři "tlačítka" a rozhoduješ se který zmáčknout aniž by to mělo vliv na to co jsi udělal před tím. To ta hra mohla být klidně lineární třeba jako Max Payne kde by jsi hledal správné/odemčené dveře... A to je to smutný... Třeba S. T. A. L. K. E. R měl konec podle toho jak jsem hrál a nezájem že bych chtěl jiný. Prostě příčina - následek. Chtěl jsem prachy všechno jsem prodával a sbíral a na konci jsem byl zavalený "zlatem" :D

skylines    Mass Effect skončil? ? ? To jako měl být konec jo? Tohle to? :D Tak to je hustý... Ne... vím dobře že je to poslední díl jen jsem stále ve fázi zapírání... :D osobně bych byl radši kdyby mi v poslední misi shořela mašina Čína celosvětově uvalila cenzuru na Youtube na všechna videa s jeho koncem... Pak by ta hra pro mě zůstalůa na vždy perfektní a ne pod*laná tím nejhorším způsobem. :)skylinesskylines11568    15.4.2012 16:20 skylines

Mass Effect skončil? ? ? To jako měl být konec jo? Tohle to? :D Tak to je hustý... Ne... vím dobře že je to poslední díl jen jsem stále ve fázi zapírání... :D osobně bych byl radši kdyby mi v poslední misi shořela mašina Čína celosvětově uvalila cenzuru na Youtube na všechna videa s jeho koncem... Pak by ta hra pro mě zůstalůa na vždy perfektní a ne pod*laná tím nejhorším způsobem. :)Komentář byl autorem naposledy upraven 15.4.2012 16:27

Původní verze před úpravami:Mass Effect skončil? ? ? To jako měl být konec jo? Tohle to? :D Tak to je hustý... Ne... vím dobře že je to poslední díl jen jsem stále ve fázi zapírání... :D

Strec    witcherrr: Krásně a jednoduše vysvětleno :)Strecstrec4311    15.4.2012 15:39 Strec

witcherrr: Krásně a jednoduše vysvětleno :)

witcherrr   4x   Jeden se baví o koze, druhý o voze. Odfláknutej jo, špatnej ne.witcherrrwitcherrr12259    15.4.2012 15:19 witcherrr

Jeden se baví o koze, druhý o voze. Odfláknutej jo, špatnej ne.

Chipsonator   2x   Norb: Jsem hardcore fan Mass Effect a neuznávám že je konec špatný ba dokonce odfláknutý.Chipsonatorchipsonator7091    15.4.2012 15:04 Chipsonator

Norb: Jsem hardcore fan Mass Effect a neuznávám že je konec špatný ba dokonce odfláknutý.

Norb   1x   Hra je super, akorát mi vadí ty vedlejší Q typu leť a najdi to, čekal jsem že to bude ve stylu jako ve dvojce, že to bude třeba nějaký krátký výsadek na planetu, ale jen oblítavat planety a skenovat to je mizérie. Konec totálně odfláknutej, to musí uznat každej srdcař. Mimochodem CG že jsi nenarazil na žádný bugy, mě se buglo pár Q že pak nešly splnit a nikde nebylo napsaný, že když uděláš misu na tuchance s tím genofágem, že ti nepůjdou dodělat všechny ostatní boční Q z té kapitoly =DNorbnorb10722    15.4.2012 14:58 Norb

Hra je super, akorát mi vadí ty vedlejší Q typu leť a najdi to, čekal jsem že to bude ve stylu jako ve dvojce, že to bude třeba nějaký krátký výsadek na planetu, ale jen oblítavat planety a skenovat to je mizérie. Konec totálně odfláknutej, to musí uznat každej srdcař. Mimochodem CG že jsi nenarazil na žádný bugy, mě se buglo pár Q že pak nešly splnit a nikde nebylo napsaný, že když uděláš misu na tuchance s tím genofágem, že ti nepůjdou dodělat všechny ostatní boční Q z té kapitoly =D

DarthPrincess   2x   No mě osobně konce kde hrdina umře přijdou víc klišé než když to z končí šťastně protože už to začíná bejt skoro všude ale víc mi vadí že tam sou díry jak v ementálu a příběhově to moc nezapadá de vidět že to tam dávaly narychlo.DarthPrincessdarthprincess12120    15.4.2012 14:54 DarthPrincess

No mě osobně konce kde hrdina umře přijdou víc klišé než když to z končí šťastně protože už to začíná bejt skoro všude ale víc mi vadí že tam sou díry jak v ementálu a příběhově to moc nezapadá de vidět že to tam dávaly narychlo.

witcherrr   2x   Hra je udělaná velmi dobře. Ohledně konce, myslím si že chyba je že všechny 3 možnosti jsou s 95% to samé, ale jako dějově špatný konec mně osobně přijde dobrý.

V každé hře je to jako v pohádce zabijeme toto a toho a vše skončí dobře. A ocenuji že toto okokaté klišé aspon jedna hra ze 100 nemá.

Hrací doba 40H, nehrál sem DLC, ale je to kolem 30 - Spektra s vedl úkoly, záleží na tom jak je hráč dobrý :D
witcherrrwitcherrr12259
    15.4.2012 14:07
witcherrr

Hra je udělaná velmi dobře. Ohledně konce, myslím si že chyba je že všechny 3 možnosti jsou s 95% to samé, ale jako dějově špatný konec mně osobně přijde dobrý.

V každé hře je to jako v pohádce zabijeme toto a toho a vše skončí dobře. A ocenuji že toto okokaté klišé aspon jedna hra ze 100 nemá.

Hrací doba 40H, nehrál sem DLC, ale je to kolem 30 - Spektra s vedl úkoly, záleží na tom jak je hráč dobrý :D

pajmič    Hratelnostně nelze hře nic vytknout souboje jsou těžší a dynamické celkově mi ten vylepšený systém nedělal problémy, grafika až na první misi je pořád velice pěkná a mačká z UE 3 poslední ikdyž se tam něaká ta neostřejší textura objeví (nechápu ty borce co si stěžují na grafiku) AI není žádný zázrak (je to ale v dnešní době u FPS něaké překvapení? ) na těžší obtížnost se AI stává agresivnější a více cooperuje takže s tim sem OK dialogy jsou super přišli mi zajímavé a občas i vtipné občas jsem měl na krajíčku. Skvělá hudba a dabing konec je hrůza obzvlášt pro fanoušky serie ignoruje 80% rozhodnutí a dementní aktualizace ůkolů v deníku a občas animace to jsou chybky které jdou odpustit ale konec ten konec je neomluvitelný.pajmičpajmic6747    15.4.2012 13:31 pajmič

Hratelnostně nelze hře nic vytknout souboje jsou těžší a dynamické celkově mi ten vylepšený systém nedělal problémy, grafika až na první misi je pořád velice pěkná a mačká z UE 3 poslední ikdyž se tam něaká ta neostřejší textura objeví (nechápu ty borce co si stěžují na grafiku) AI není žádný zázrak (je to ale v dnešní době u FPS něaké překvapení? ) na těžší obtížnost se AI stává agresivnější a více cooperuje takže s tim sem OK dialogy jsou super přišli mi zajímavé a občas i vtipné občas jsem měl na krajíčku. Skvělá hudba a dabing konec je hrůza obzvlášt pro fanoušky serie ignoruje 80% rozhodnutí a dementní aktualizace ůkolů v deníku a občas animace to jsou chybky které jdou odpustit ale konec ten konec je neomluvitelný.

Vlastimil91   2x   Důstojně to určitě nezakončili :angry:Vlastimil91vlastimil915801    15.4.2012 12:32 Vlastimil91

Důstojně to určitě nezakončili :angry:

Ruddyac    ME 1, 2 super a 3 jsem nehrál, nebyl čas :-)Ruddyacruddyac11229    15.4.2012 11:40 Ruddyac

ME 1, 2 super a 3 jsem nehrál, nebyl čas :-)

Bladesip   3x   Osvícenej Kretén: Možná proto, že kdyby všichni uvažovali jako ty a nekupovali si tu hru, tak příště nemáš co stahovat, protože studio nebude mít peníze na tvorbu dalších her.

Bonpar: To není pravda, to DLC budou mít zdarma všichni, kdo si koupí hru, až do roku 2014.
Bladesipbladesip3483
    15.4.2012 11:11
Bladesip

Osvícenej Kretén: Možná proto, že kdyby všichni uvažovali jako ty a nekupovali si tu hru, tak příště nemáš co stahovat, protože studio nebude mít peníze na tvorbu dalších her.

Bonpar: To není pravda, to DLC budou mít zdarma všichni, kdo si koupí hru, až do roku 2014.Komentář byl autorem naposledy upraven 15.4.2012 11:16

Původní verze před úpravami:Osvícenej Kretén: Možná proto, že kdyby všichni uvažovali jako ty a nekupovali si tu hru, tak příště nemáš co stahovat, protože studio nebude mít peníze na tvorbu dalších her.

Chipsonator    December: Otevřený? Já jsem volil destrukci a přišlo my to uzavřený až až.Chipsonatorchipsonator7091    15.4.2012 10:49 Chipsonator

December: Otevřený? Já jsem volil destrukci a přišlo my to uzavřený až až.

O autorovi blogu

Alex6565
Alex6565
Muž, 23 let, Zlín

Právě hraji:  XCOM: Enemy Unknow, TES 5: Skyrim

Jsem normální kluk co si občas rád něco zahraje. Nejradši mám RPG a sportovní hry, ale občas i nějaké to FPSko si zaharaji celkem rád. Jinak mně baví celkem všechno od hudby po sport. Poslední dobou se závodně věnuji florbalu.

Hry hodnotím podle toho jak mě baví a zaujmou. Rád si do přátel přidám každého, kdo bude mít zájem.

Moje nejoblíbenější hry jsou momentálně akční FPS, popřípadě nějaké ty akční arkády. Ačkoliv tomu tak nebylo vždycky, poslední dobou mě baví série CoD, je fajn přijít po náročném dni domů a jen tak bezhlavě si jít zastřílet, do toho prožít nějakej ten zajímavej příběh a totálně vypnout, navíc MP je opravdu parádní, takže se rád vracím znovu a znovu - stále mě baví čtvrtý díl, který si rád procházím pořád dokola, znám to sice už naspamět, ale pořád je to zábava. Hodně se mi zamlouvá i Black Ops 2 a MW3. Zatímco Ghosts jednoznačně zklamání. Rozhodně se těším až vyzkouším nový Advanced Warfare.

Stejně jako CoD mě chytl i Battlefield, ale ten hraju už od 2 dílu, s tím, že se nově chystám na 4 a potom popřípadě i na Hardline, který nevypadá vůbec špatně. Nově mě zaujal i Titanfall, který si musím vyzkoušet a trochu srdcovkou se stalo Watch Dogs.

Další srdeční záležitostí je série Metro, oba díly jsou prostě parádní a pořád je co zkoumat, doufám, že pokračování na sebe nenechá dlouho čekat.

Z dalších oblíbených her jmenuju starší Assasiny, těm novým opravdu moc neholduje, ikdyž Rogue mě pomalu nahlodává. RPG jako takové moc nemusím, přesto série Mass Effect mě dostala a v neposlední řadě sportovní tituly jako FIFA či NHL.

Poslední dobou mě hrozně baví post-apokalypické hry, hlavně jejich atmosféra je něco úžasného.

Založit herní BLOG